בשנה שעברה, הושקה רשת הפרסום של פאי – Pi Ad Network. כך מפרסמים יכולים להשתמש במטבע פאי כדי לפרסם בתוך המערכת של פאי ובתוך אפליקציות פאי. הפיילוט הושק בתחילה עם 5 אפליקציות קהילתיות, והמשיך להתפתח יחד עם המפתחים שהשתתפו בו.
מפתחים יכולים כעת להגיש בקשה להצטרפות לרשת הפרסום של פאי, ולהצטרף לקבוצת האפליקציות שהשתתפה בתוכנית הפיילוט וכיום כבר מייצרות ומקבלות הכנסות מפרסום. עם זאת, תנאי הסף להשתתפות הוא שהאפליקציה תופיע בממשק האקוסיסטם של המיינט ותהיה תואמת להנחיות הפיתוח של רשת פאי.
הערה: עצם ההגשה לא מבטיחה שהאפליקציה תאושר – יש לעמוד בדרישות האקוסיסטם של ה-Mainnet.
רגע זה מהווה אבן דרך בפיתוח השימושיות של פלטפורמת פאי. זהו שלב שממנף את תשומת הלב של מיליוני חלוצים פעילים, לכדי מנגנון מוחשי, בר-קיימא וכוללני לתמיכה באקוסיסטם של אפליקציות פאי.
החזון שמאחורי רשת הפרסום של Pi
כפי שפורט בפוסטים הקודמים על השימושיות של פאי ועל השקת הפיילוט, היוזמה הזו נועדה לתרגם את המשאבים המשותפים של רשת פאי כמו תשומת הלב של המשתמשים, גודל הקהילה והמעורבות בה, לכדי תועלת מעשית שמשרתת את המפתחים ואת כלל המשתמשים.
יתרונות למפתחים
בתקופת הרשת הפתוחה רשת הפרסום מאפשרת למפתחי אפליקציות פאי להרוויח מתשומת הלב שהאפליקציות שלהם מושכות דרך דפדפן פאי. בניית אפליקציות משמעותיות – כאלה שמושכות, משמרות ומשרתות את צרכי המשתמשים – דורשת זמן, כישרון, תשתיות ומשאבים תפעוליים שוטפים. ככל שבשימוש באפליקציה גובר, כך גם עולות העלויות. מהיום ניתן לכסות אותן באמצעות ההכנסות מרשת הפרסום.
רשת הפרסום של פאי פותרת את הבעיה הזו על ידי כך שהיא מאפשרת למפתחים להרוויח ישירות במטבע פאי, לפי מידת תשומת הלב האמיתית שהאפליקציות שלהם יוצרות בפלטפורמה. מכיוון שמפרסמים חייבים לרכוש ולהשתמש במטבע פאי כדי לפרסם, נוצר מעגל סגור – שבו מפתחים מקבלים תגמול במטבע שהמשתמשים שלהם כבר מחזיקים ומשתמשים בו, מה שמעודד איכות של אפליקציות, השתתפות באקוסיסטם וחדשנות מתמשכת. כך הופכת הבעיה של מונטיזציה להזדמנות של שימושיות – המזינה אקוסיסטם בריא יותר גם לאפליקציות וגם למטבע עצמו.
יתרונות לחלוצים
מאחר שהצגת פרסומות ברשת מחייבת שימוש במטבע פאי, נוצר מצב שבו הגישה למשאב החשוב ביותר – תשומת הלב של המשתמשים – תלויה במטבע שברשות כל חלוץ. כך מתואמים האינטרסים של המפתחים עם אלה של הקהילה כולה.
לדוגמה, מפתחים שמקבלים הכנסות דרך רשת הפרסום יכולים לבנות ולחדש עוד אפליקציות שיאפשרו לחלוצים להשתמש בפאי עבור מוצרים ושירותים. ברמה מערכתית, זה מקדם את האקוסיסטם כולו ותורם להרחבת השימושיות של המטבע פאי.
מפתחים: הגישו בקשה להצטרף לרשת הפרסום של פאי
החל מהיום רשת פאי פותחת את ה-SDK של רשת הפרסום לכלל מפתחי הקהילה שהאפליקציות שלהם נמצאות בממשק המיינט. המפתחים המתאימים יכולים לשלב פרסומות באפליקציות שלהם בצורה עקבית, בטוחה ונוחה למשתמש, דרך מסגרת עבודה מאוחדת.
תיעוד, חומרי הדרכה טכניים, והנחיות תוכן לפרסומות זמינים בפורטל המפתחים של פאי.
מדריך מהיר להגשת בקשה דרך פורטל המפתחים
- פתחו את דפדפן פאי ובחרו ב-“Develop” כדי לגשת לפורטל המפתחים.
- בפורטל, בחרו את האפליקציה שלכם אותה תרצו לרשום לרשת הפרסום של פאי.
- גללו למטה בדף פרטי האפליקציה ולחצו על כפתור הבקשה “Dev Ad Network”.
- לחצו על “Ads Checklist” והשלימו את שלושת השלבים המפורטים ברשימת הבדיקה של פלטפורמת הפרסום. ודאו שאתם עוקבים אחר ההנחיות במדויק והגישו את הטופס לאחר שסיימתם.
בהצלחה!